ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - Τμήμα Ψυχολογίας
με τη χρηματοδότηση του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ και τη συνεργασία του ΟΚΑΝΑ

Η αξία του συμμετοχικού σχεδιασμού στις παρεμβάσεις πρόληψης στον χώρο του σχολείου

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας αναπτύσσει με συστηματικό τρόπο παρεμβάσεις πρόληψης της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Οι παρεμβάσεις αυτές βασίζονται στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της Ψυχολογίας (με έμφαση στην Κοινοτική Ψυχολογία) και της Παιδαγωγικής. Οι παρεμβάσεις ανήκουν σε αυτό που ονομάζει στα κείμενα του ο Φοίβος Ζαφειρίδης τρίτη γενιά προγραμμάτων πρόληψης και θέτουν στο επίκεντρο της παρέμβασης τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των τοπικών κοινωνίων στις οποίες απευθύνονται. Βασική μεθοδολογία υλοποίησης των παρεμβάσεων είναι η έρευνα δράσης, της οποίας βασικό χαρακτηριστικό είναι οι αρχές του συμμετοχικού σχεδιασμού.

Σε αυτό το πλαίσιο κινείται η εισήγηση στην 11η Πανελλήνια Συνάντηση Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης της κ. Δήμητρας Γαβριηλίδου, Ψυχολόγου, MSc Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας των Εξαρτήσεων και άλλων Ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων, Υπεύθυνης του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας και της κ. Εύης Αδαμοπούλου, Ψυχολόγου, MSc Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας των Εξαρτήσεων και άλλων Ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων, Υπεύθυνης του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας Λάρισας.

Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τη σχετική εισήγηση στο YouTube.

Ετικέτες: πρόληψη, σχολική κοινότητα