Skip to main content

Το Δίκτυο Συνεργασίας Εκπαιδευτικών και το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας διοργάνωσαν στις 26 και 27 Ιανουαρίου ένα διήμερο εκδηλώσεων αναφορικά με το φαινόμενο της εξάρτησης.

Το Σάββατο 26 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε στο Πολύκεντρο Σητείας μια σειρά ομιλιών για το φαινόμενο της εξάρτησης και συζήτηση με το κοινό που παρακολούθησε.

Οι προσκεκλημένοι ομιλητές κ. Λαϊνάς Σωτήρης (Ψυχολόγος, MSc, PhD, Συντονιστής Προγραμμάτων Προαγωγής Αυτοβοήθειας Α.Π.Θ.) και κ. Γεωργίου Αλέξανδρος (Κοινωνικός Επιστήμονας, MSc,  Υπεύθυνος Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας Θεσσαλονίκης) παρουσίασαν συνοπτικά τους μύθους που περιβάλλουν το φαινόμενο της εξάρτησης καθώς και τρόπους αντιμετώπισης αυτού, τόσο με βάση τη διεθνή έρευνα και βιβλιογραφία όσο και την εικοσαετή εμπειρία τους στο πεδίο των εξαρτήσεων.

Παράλληλα, στο πλαίσιο των ομιλιών πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των δράσεων του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας, με έμφαση στις δράσεις του προγράμματος στο πεδίο της πρόληψης των εξαρτήσεων και των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.

Πραγματοποιήθηκε, επιπλέον, μια παρουσίαση του Δικτύου Συνεργασίας Εκπαιδευτικών, από την Κούτρα Ελευθερία, Εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέλος του Δικτύου Συνεργασίας Εκπαιδευτικών.

Την Κυριακή 27 Ιανουαρίου στις 11πμ, στο Γενικό Λύκειο Σητείας, πραγματοποιήθηκαν δυο παράλληλα εργαστήρια με τίτλο «Συζητώντας για το ρόλο του σχολείου στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου της εξάρτησης», το οποίο απευθυνόταν κυρίως σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το εργαστήρι παρακολούθησαν, ακόμη, λειτουργοί υγείας και κοινωνικοί επιστήμονες.

Ειδικότερα, στα εργαστήρια δόθηκε έμφαση στις αιτίες και τους τρόπους αντιμετώπισης τόσο των εξαρτήσεων, καθώς και στο ρόλο του σχολείου στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου. Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, αξιοποιώντας την εμπειρία των ίδιων των εκπαιδευτικών μέσα σε ομάδες εργασίας, η συζήτηση εστίασε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η σχολική κοινότητα σχετικά με τις εξαρτήσεις και άλλα ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Αναδείχθηκαν, ακόμη, οι  προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση και την πρόληψή τους, δίνοντας έμφαση στους στόχους της σχολικής κοινότητας και στο ρόλο του εκπαιδευτικού.

 

* Για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο Δίκτυο Συνεργασίας Εκπαιδευτικών ενημερώνουμε ότι η επόμενη συνάντηση του Δικτύου έχει οριστεί για τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου στις 7μμ, στο χώρο του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας (Μ.Καταπότη 57).

Το Δίκτυο Συνεργασίας Εκπαιδευτικών για Θέματα Πρόληψης της Εξάρτησης και άλλων Ψυχοκοινωνικών προβλημάτων είναι μια προσπάθεια εκπαιδευτικών που έχει βασικό στόχο την αλληλοϋποστήριξη και την αλληλοβοήθεια μεταξύ τους σε θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα και το ρόλο του εκπαιδευτικού μέσα σε αυτήν, με κοινό όραμα μια πιο ουσιαστική εκπαίδευση. Επιπλέον, στόχος του δικτύου είναι ο σχεδιασμός εκδηλώσεων και δράσεων ανάδειξης εναλλακτικών παραδειγμάτων εκπαίδευσης, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων.

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.