Skip to main content

 

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας θα πραγματοποιήσει δύο διήμερα σεμινάρια εκπαίδευσης με τίτλο «Εναλλακτικές πρακτικές στην εκπαίδευση: Παραδείγματα από το δημόσιο σχολείο».  Τα σεμινάρια  θα πραγματοποιηθούν  στις 14-15 και 21-22 Μαΐου 2022 στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας και θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με το Δίκτυο Συνεργατικών Σχολείων Χανίων για την παιδαγωγική Φρενέ, το Δημοτικό Σχολείο Φρε Χανίων και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Η εκπαίδευση απευθύνεται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ευρύτερης περιοχής της Σητείας. Τα σεμινάρια διοργανώνονται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου και με την υποστήριξη του ΠΕΚΕΣ Κρήτης.

Οι προσκεκλημένοι/ες εισηγητές/ριες θα εκπαιδεύσουν τους/τις συμμετέχοντες/ουσες σε πρακτικές μάθησης, οι οποίες στόχο έχουν να ενισχύσουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα μέσα στην τάξη, να αναπτύξουν δημοκρατικές διαδικασίες στο σχολείο, να συμβάλουν στην ενεργητική μάθηση από τους/τις μαθητές/ριες, να εισάγουν συμπεριληπτικές διαδικασίες και να αναδείξουν τη σημασία της αξιοποίησης της τέχνης και της επιστήμης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι προσκεκλημένοι/ες θα υλοποιήσουν εργαστήρια και θα μεταδώσουν τεχνικές με βάση τη βιωματική μάθηση, ενώ παράλληλα θα παρουσιάσουν την εμπειρία τους από την εφαρμογή των πρακτικών αυτών στο δημόσιο σχολείο.

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας υλοποιεί τα διήμερα σεμινάρια στο πλαίσιο των παρεμβάσεων πρόληψης των εξαρτήσεων στην σχολική κοινότητα. Όλα τα παραπάνω στοιχεία, όταν αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μπορούν να δημιουργήσουν θετικές μαθησιακές εμπειρίες, να ενδυναμώσουν τη σχέση των παιδιών με το σχολείο, να ενισχύσουν στα παιδιά την αίσθηση του «ανήκειν» και την αίσθηση της κοινότητας. Υπό αυτήν την έννοια μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη ψυχική υγεία των παιδιών και να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην ανάπτυξη αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών.

Η συμμετοχή στα διήμερα εκπαίδευσης, όπως και σε όλες τις δράσεις του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας, είναι δωρεάν. Όσοι και όσες ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην φόρμα https://forms.gle/q7ZxHdBEV4Swpjc57 ή στο 28430 29620 έως και τις 12 Μαΐου 2022. Μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης στους/στις συμμετέχοντες/ουσες.

Πρόσωπο επικοινωνίας:

Ζάχου Μαριάννα, 28430 29620

 

 

Αναλυτικό πρόγραμμα:

Σάββατο 14/05/2022

Δίκτυο Συνεργατικών Σχολείων Χανίων για την παιδαγωγική Φρενέ*

Δημοπούλου Φωτεινή, Γεωργαντά Μαριλένα, Βελίγγου Μαρία, Χριστοφορίδου Σιρμαλού – Εκπαιδευτικοί και μέλη του Δικτύου Συνεργατικών Σχολείων Χανίων για την παιδαγωγική Φρενέ

10.00 – 11.00: Προβολή της ταινίας «Εκπαίδευση με ερωτήσεις» και ανοιχτή συζήτηση

11:00 – 12:45 Εργαστήριο «Ελεύθερα κείμενα – Η ελεύθερη έκφραση στην πράξη»

12:45 – 14:00 Εργαστήριο «Το ραδιόφωνο των παιδιών»

Δημοτικό Σχολείο Φρε Χανίων

Μιχελάκης Στέλιος – Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Φρε Χανίων

17.00 – 18.00: Παρουσίαση Δημοτικού Σχολείου Φρε Χανίων: «Ένα σχολείο που ταιριάζει σε όλους και όλες»

18.00 – 20.00: Συμμετοχικό εργαστήριο «Παθητική ασφάλεια»

Κυριακή 15/05/2022

Δίκτυο Συνεργατικών Σχολείων Χανίων για την παιδαγωγική Φρενέ

10:00 – 11:15 Εργαστήριο «Τι νέα; Ένας τόπος έκφρασης και επικοινωνίας»

11:15 – 13:15 Εργαστήριο «Η συνέλευση των παιδιών»

13:15 – 14:00: Απολογισμός διημέρου και ανοιχτή συζήτηση

Σάββατο 21/05/2022

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση**

Χριστίνα Κρίθαρη, Αγλαΐα Νάκα, Κατερίνα Κούρκουλου, Νεκτάριος Ξανθουδάκης, Χρήστος Ραχιώτης – Εκπαιδευτικοί και μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

17:00 – 17:30: Παρουσίαση Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

17:30 – 21:00: Πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» – Βιωματικό εργαστήριο

Κυριακή 22/05/2022

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

10:00 – 13:15: Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα – Παράσταση θεάτρου φόρουμ: «Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

13:15 – 14:00: Απολογισμός διημέρου και ανοιχτή συζήτηση

*Το Δίκτυο Συνεργατικών Σχολείων Χανίων με την Παιδαγωγική Φρενέ είναι μία ομάδα εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, οι οποίοι πιστεύουν ότι το σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε καθημερινό διάλογο, ανταλλαγή και συναλλαγή με το περιβάλλον του. Η εμπειρία των ανθρώπων μέσα στο Δίκτυο γίνεται με τους όρους της Παιδαγωγικής Freinet και της Θεσμικής Παιδαγωγικής, με προσπάθεια για τη συμμετοχή όλων των μελών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, σε μια διαρκή άσκηση στη Δημοκρατία και τις δημοκρατικές αρχές οργάνωσης. Σκοπός του Δικτύου είναι να δημιουργήσουμε μια «μικρή κιβωτό» ιδεών και παιδαγωγικών αντιλήψεων για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό. Το Δίκτυο βρίσκεται σε συνεργασία με την Παιδαγωγική ομάδα «Το Σκασιαρχείο. Πειραματικοί ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας».

**Το «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση» είναι επιστημονική ένωση για την προώθηση της έρευνας και της πράξης του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση (τυπική και μη τυπική). Τον Φεβρουάριο του 2015 το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση ξεκίνησε το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Ένα πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων και τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.