Skip to main content

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας Σητείας, σε συνεργασία με τις κοινωνικές επιστημόνισσες του Γυμνασίου Παλαικάστρου, πραγματοποίησε συναντήσεις συμμετοχικού διαλόγου και ανάπτυξης συλλογικών δράσεων με τις τρεις τάξεις του σχολείου.

Σε κάθε τάξη αναπτύχθηκε μία συζήτηση σχετικά με το φαινόμενο της εξάρτησης και την πρόληψη αυτής. Μέσα από αυτή, αναζητήσαμε τον ορισμό της εξάρτησης, τις μορφές εμφάνισής της και τις αιτίες που τη συνοδεύουν και προτείναμε δυνατούς τρόπους για την πρόληψη αυτής. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες επέλεξαν και σχεδίασαν μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες την ανάπτυξη μιας μικρής συλλογικής δράσης η οποία βασίστηκε στα ενδιαφέροντά τους και πραγματοποιήθηκε σε επόμενη συνάντηση.

Στόχος αυτής της δράσης ήταν αφενός η δημιουργία χώρου διαλόγου και προβληματισμού γύρω από το φαινόμενο της εξάρτησης και της πρόληψης και αφετέρου η ενεργοποίηση της σχολικής κοινότητας για την υλοποίηση δράσεων που βασίζονται στις ανάγκες των μαθητών και μαθητριών, συμβάλλοντας στην βελτίωση του σχολικού κλίματος και προάγοντας την ενεργό συμμετοχή, την συμπερίληψη και την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

Ευχαριστούμε θερμά το Γυμνάσιο Παλαικάστρου για την ευόδωση της συνεργασίας μας.

 

Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας

Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας βασίζει τον τρόπο λειτουργίας του στις σύγχρονες κριτικές προσεγγίσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας και άλλων κοινωνικών επιστημών, καθώς και του πεδίου των εξαρτήσεων. Βάσει αυτών των προσεγγίσεων, στο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές διαστάσεις των αιτιών του προβλήματος της εξάρτησης και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, τίθενται στο επίκεντρο των υλοποιούμενων παρεμβάσεων οι άνθρωποι και οι ανάγκες τους, με κύρια προτάγματα τη χειραφέτησή τους και την ανάκτηση της αξιοπρέπειάς τους. Κεντρικοί άξονες των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται από το πρόγραμμα είναι η έννοια της αυτοβοήθειας / αλληλοβοήθειας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των άμεσα ενδιαφερόμενων.